Τζίμης Πανούσης

the dark site of the mood

Σόου και μαλλιοτραβήγματα (Απογευματινή, 24/10/2000)Ψίθυροι

 

Σόου και... μαλλιοτραβήγματα


Ρεπορτάζ: ΕΛΛΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΥΔΑΚΗ
Φώτο:
ΣΤΑΜΟΣ ΣΙΑΦΑΚΑΣ

Ο πρόεδρος του αυτοφώρου δεν επείσθη, τελικά, ότι η σάτιρα δεν προσέβαλλε το εθνικό μας σύμβολο.

Καταδίκασε τον Τζίμη Πανούση σε ποινή φυλάκισης 4 μηνών -εξαγοράσιμη προς 1.400δρχ. την ημέρα- γιατί αντικατέστησε το σταυρό της ελληνικής σημαίας με ένα σφυροδρέπανο.

«Η δικαιοσύνη θριάμβευσε!» σχολίασε πικραμένος ο γνωστός καλλιτέχνης λίγο μετά την απόφαση, η οποία μάλιστα, έγινε αντικείμενο γυναικείας διαμάχης, ευτυχώς... αναίμακτης.

Στα χέρια πιάστηκαν η... γνωστή τοις πάσι Ελένη Λουκά και μια άλλη γυναίκα «φαν» του Τζιμάκου.

Το... σόου, όμως άρχισε από νωρίς το πρωί στα δικαστήρια της πρώτης σχολής Ευελπίδων, όπου στήθηκε το σκηνικό μιας μίνι «θεατρικής παράστασης».

Οι... πρωταγωνιστές ήταν όλοι εκεί, έτοιμοι να «ερμηνεύσουν» τους συνήθεις ρόλους τους!

«Δεν με αφήνουν να προετοιμάσω την παράστασή μου. Στο τέλος θα αναγκαστώ να κάνω θέατρο το δικαστήριο», είπε... ο αληθινός πρωταγωνιστής, Τζίμης Πανούσης, και δεν είχε και άδικο.

Έξω από το κτήριο 2, όπου εκδικάστηκε η υπόθεση του Τζιμάκου για την επίμαχη αφίσα, με την οποία διαφήμιζε τη νέα μουσική του παράσταση, «Της πατρίδας μου η σημαία», την οποία θα ανεβάσει στις 25 Οκτωβρίου στο Γυάλινο Θέατρο, είχε συγκεντρωθεί πλήθος κόσμου: καλλιτέχνες σε ένδειξη συμπαράστασης και ενάντια στην ποινικοποίηση της τέχνης, απλοί και... περίεργοι πολίτες. Αλλά ομολογουμένως την παράσταση δεν έκλεψε ο κατηγορούμενος, Τζίμης Πανούσης!

Ήταν λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι, όταν έκανε την εμφάνισή του.

Την ίδια ώρα έγινε δέκτης ύβρεων από την Ελένη Λουκά.

«Αλήτη δεν ντρέπεσαι! Προδότη, Αλβανέ! Είσαι μεγάλο ποντίκι! Χύθηκε αίμα γι' αυτήν τη σημαία το 1821 και εσύ την προσβάλεις!», ωρυόταν τρέχοντας πίσω από το γνωστό τραγουδιστή.

Εκείνος αντιμετώπισε, όπως ήταν αναμενόμενο, την... αιφνίδια επίθεση με χιούμορ και κατευθύνθηκε χαμογελαστός προς την πλευρά του ηθοποιού και φίλου του Αντώνη Καφετζόπουλου.

Όταν, όμως «τόλμησε» και εκείνος να μιλήσει στους δημοσιογράφους για την περιπέτεια του Τζιμάκου, η Ελένη Λουκά δεν... κάθισε με σταυρωμένα τα χέρια...

«...Όλοι εσείς οι ηθοποιοί και οι τραγουδιστές είστε πόρνοι και μοιχοί. Εσείς καταστρέψατε την Ελλάδα και την Ορθοδοξία. Ντροπή σε όλους σας ήρθατε να τον υπερασπιστείτε...», του φώναξε.

«Εγώ είμαι Τούρκος! ’σε με να μιλήσω και μετά με βρίζεις!», της απάντησε ο ηθοποιός...

Την ίδια ώρα στο... σκηνικό της αλλοφροσύνης ήρθε να προστεθεί και ένα πανό που κρατούσε ο, επίσης «φανατικός οπαδός» των δικαστικών υποθέσεων που λαμβάνουν δημοσιότητα, ο Δημήτρης Ρέλλος.

Αυτήν τη φορά δεν... εκτόξευσε αυγά, καφέ ή χαστούκια αλλά δήλωσε τον θαυμασμό του για τον Τζιμάκο με ένα... δικό του τρόπο.

«Τζίμη ντεμοντέ. Τσουκατογιαννοπουλικές κοτερομαχίες στα νησιά, σημαιομαχίες στη στεριά. Το σφυροδρέπανο της μόδας είναι το μισοφέγγαρο», έγραφε το αναρτημένο πανό του.

Όσο για το τι διαδραματίζονταν εντός της αιθούσης, ο καθηγητής Ιστορίας Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ν. Δασκαλοθανάσης, ήταν ένας από τους μάρτυρες που κατέθεσαν υπέρ του Πανούση.

«Οι προθέσεις των καλλιτεχνών δεν μπορούν να θεωρηθούν υβριστικές. Κάθε έργο πρέπει να το βλέπουμε συνολικά. Δεν είχε την πρόθεση να προσβάλλει τη σημαία και το αποτέλεσμα δεν αλλοιώνει το εθνικό μας σύμβολο. Είναι ένας τρόπος διαφήμισης της παράστασής του», τόνισε.

«Όταν πληροφορήθηκα τη δίωξη εις βάρος του Τζίμη νόμιζα ότι προσβλήθηκαν τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ και υποβλήθηκε μήνυση από τον Περισσό. Τα εθνικά σύμβολα ανήκουν σε όλους μας. Είναι απαράδεκτο να συλλαμβάνονται άνθρωποι που κάνουν τη δουλειά τους.

Ο Πανούσης είναι συνεπής σε αυτό που κάνει και καλοπροαίρετος. Όλα αυτά είναι δικολαγνία για το δημόσιο βίο», κατέθεσε στο δικαστήριο ο Αντώνης Καφετζόπουλος.

«Αισθάνομαι άσχημα που διασύρομαι για πολλοστή φορά. Είμαι καλλιτέχνης και όχι εγκληματίας. Πρόκειται για αφίσα και όχι για σημαία. Τότε να μηνύσουμε και τη σημαία της Παραγουάης», υποστήριξε στην απολογία του ο Τζίμης Πανούσης.

 

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ, Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2000, σελ.55